سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ابراهیمیان

حوزه/ رییس موزه ملی اندونزی: اشتراکات ایران و اندونزی در مسلمان بودن مردم دو کشور، در اسلام رحمانی و در ادبیات داستانی برجای مانده در اندونزی و نیز مشترکات زبانی است و ما از توسعه روابط با ایران خرسندیم.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صبح روز دوشنبه 27 بهمن 93، حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی جمهئوری اسلامی ایران در اندونزی با خانم اینتان ماردیانا رئیس موزه ملی اندونزی در محل دفتر وی دیدار و گفتگو کرد.

ابراهیمیان در این دیدار ابتدا از فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی گفت و وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات را در این خصوص یادآور شد و پس از آن اطلاعاتی درباره موزه ملی ایران ارائه نمود.

رایزن فرهنگی ایران اظهار داشت: موزه ملی ایران در دو ساختمان مجزا در 20 هزار متر مربع و 18.000 متر زمین با 300 هزار شیئ، در 13 بخش با سابقه ای حدود 60 ساله یکی از چند موزه بزرگ جهان است.

وی افزود: موزه ایران باستان در سال 1316 هـ ش تأسیس شد و موزه دوره اسلامی نیز در سال 1375 هـ ش به طور مجزا تأسیس گردید.

ابراهیمیان درباره قدمت آثار موزه گفت: قدیمی ترین اثر که نشانگر حضور انسان در فلات ایران است حدود 800 هزار سال پیش در موزه کشورمان نگهداری می شودو سنگ گوارتز مربوط به رودخانه کشف رود در شرق مشهد با بیش از یک میلیون سال قدمت نیز در این موزه نگهداری می شود.

خانم اینتان ماردیانا نیز ضمن خوش آمد گویی به رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اظهار تشکر از اطلاعات مربوط به موزه اظهار داشت: در سال 2013 جهت بررسی برای برپایی هفته فرهنگی اندونزی در تهران به کشور ایران سفر کردم و ایران را کشوری متمدن با غنای فرهنگی یافتم.

خانم اینتان ماردیانا اظهار داشت: اشتراکات ایران و اندونزی در مسلمان بودن مردم دو کشور، در اسلام رحمانی، در ادبیات داستانی برجای مانده در اندونزی و نیز مشترکات زبانی همه و همه دلیل بر اهتمام ورزیدن به توسعه روابط فرهنگی ماست و ما از توسعه این روابط خرسندیم.

خانم اینتان ماردیانا اظهار داشت: علاوه بر 142.000 شیئ در موزه ملی اندونزی، مکان جغرافیایی موزه ملی، محل رفت و آمد فرهنگ ها از کشورهای مختلف می باشد، لذا می توانیم در آینده در انجام برخی برنامه ها همکاری هایی نیز داشته باشیم.

ابراهیمیان در ادامه اظهار داشت: به طور مشخص چند نوع همکاری قابل پیگیری در آینده می باشد:

برگزاری برنامه موسیقی ایران در آینده نزدیک (همزمان با حضور گروه موسیقی از ایران جهت حضور در شهر باندونگ)؛

همکاری موزه ملی جهت برگزاری نمایشگاه ایران و آثار دیجیتالی موزه ملی ایران؛

تعامل موزه ملی اندونزی با موزه ملی ج.ا.ایران در قالب برنامه های از قبل مشخص شده.

سرکار خانم اینتان ماردیانا ضمن استقبال از پیشنهادات رایزن فرهنگی، اظهار داشت: با اطلاع قبلی از ریز برنامه ها، موزه ملی آمادگی خود را برای هر سه برنامه مذکور اعلام می نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha